keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

3.-4.luokka Ajanhallinta

Ilmiönä ajanhallinta
Jakson tavoitteena käsityössä tutustua erilaisiin pintakäsittelytekniikoihin, rakenneratkaisuihin, ja suunnitella sekä toteuttaa yhteisöllinen kalenteri luokkaan.
S1 IDEOINTI: Ongelmanratkaisutehtävä: Millainen olisi vuodesta vuoteen toimiva kalenteri? Mitä asioita kalenterin pitää kertoa? Mitä osia kalenteriin tarvitaan?
S3 KOKEILU: Eri tekniikoiden kokeileminen (kirjainten ja numeroiden valmistaminen) 
S2 SUUNNITTELU: Ryhmät suunnittelevat eri osat ja kirjoittavat työohjeen itselleen ja esittelevät luonnoksen luokalle. Suunnitelmaa muokataan palautteen pohjalta.
S4 TEKEMINEN: Valmistetaan ryhmän työ opettajan ohjauksella omaan suunnitelman ja työohjeen avulla. Työnjako tärkeää.
S5 SOVELTAMINEN: Kalenteria voidaan hyödyntää esimerkiksi matematiikassa, ympäristöopissa ja englannissa.
S6 DOKUMENTOINTI JA ARVIOINTI: Jakso dokumentoidaan kertomalla omasta työvaiheesta ryhmälle ja arvioidaan kalenterin toimivuutta ja prosessin toteutumista työryhmän vertaisarvioinnilla.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti