keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

4.luokka Itsenäisyys ilmiönä

Ilmiönä itsenäisyys
Tehtävä työ liittyy kylmän ja lämpimän eritämiseen
Aihetta käsitellään kuvataiteessa sarjakuvan keinoin, matematiikassa mittaamista ja ympäristöopissa sähköä ja lämpöenergiaa/lämmön tuottamista
Jakson tavoitteena käsityössä on oppia suunnittelemaan ja valmistamaan työ (säilytin), joka eristää lämpöä
S1 IDEOINTI: Ryhmäkeskustelu (Mitä eristäminen tarkoittaa ja missä sitä käytetään), tablettikoneilla tiedon etsiminen open vinkkien pohjalta 
S3 KOKEILU: Työpistetyöskentely (sahaaminen, liimaaminen, naulaaminen, ompeleminen ja märkähuovutus) 
S2 SUUNNITTELU: Parityönä prototyyppi eristävästä säilyttimestä sanomalehti+maalarinteippi materiaaleina. Muotoilutehtävänä muokata yksityiskohtia vielä toimivimmiksi. Oman työn suunnittelu: säilytin, joka tulee käyttöön (esim. oma tarve) Työn tulee olla oman tasoinen ja siinä tulee käyttää sekä tn- että ts-tekniikoita ja materiaaleja.
S4 TEKEMINEN: Valmistetaan oma työ opettajan ohjauksella omaan suunnitelman ja työohjeen avulla.
S5 SOVELTAMINEN: Kirjoitetaan "tekniikan maailman"-arvio käyttötestistä
S6 DOKUMENTOINTI JA ARVIOINTI: Jakso dokumentoidaan sarjakuvamuotoon. Vertaisarviointi nimettömillä kehukorteilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti