keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

6.luokka Harrastusvälineiden säilyttäminen

Ilmiö - esim. pop-taide, väriympyrä, kierrätys
Tehtävä työ liittyy omien harrastustarvikkeiden säilyttämiseen
Aihetta käsitellään kestävän kehityksen ja arjentaitojen kautta
Jakson tavoitteena käsityössä on kokonaisen käsityön prosessin hallinnan vahvistaminen
S1 IDEOINTI: Ryhmissä keskustelua (Mihin kaikkeen tarvitaan säilytintä?)
Kotiläksy: Kuvaa kohde kotoa - mikä kotiin tai harrastukseen liittyvä tarvitsee säilyttimen? Kotitehtävän purku "klinikkana" - ryhmissä ratkaistaan toisten säilytysonelmia. Tehdään prototyyppi säilyttimestä ryhmissä.
 S3 KOKEILU: Työpaja/pistetyöskentely TAI oppilaat tekevät ohjevideot (vapaa konekirjonta, luova maalaus kankaalle, aurinkovärjäys, tilkkutyö, tie-dye-värjäys, vaneri-rima-liitos, lautaliitos, kennomuovi-kuumaliima, sorvaus)
S2 SUUNNITTELU: Projektiopiirros omasta työstä. Työohjeen kirjoittaminen omaan työhön. Työohje voidan kirjoittaa myös pienissä ryhmissä.  Työn tulee olla oman tasoinen ja siinä voi käyttää sekä tn- että ts-tekniikoita ja materiaaleja.
S4 TEKEMINEN: Valmistetaan oma työ opettajan ohjauksella omaan suunnitelman ja työohjeen avulla.
S5 SOVELTAMINEN: Turvallinen työskentely, kestävä kehitys, kierrätys
S6 DOKUMENTOINTI JA ARVIOINTI: Jakso dokumentoidaan sähköiseen oppimisympäristöön (Edison, Onenote tms.) ja arvioidaan vertaisarviointina säilyttimen toimivuudesta ja muotoilusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti