keskiviikko 8. kesäkuuta 2016

4.luokka Kotipihan eläimet


Ilmiönä kotipihan eläimet / lemmikkieläimet
Tehtävä työ liittyy leluun tai leikkiin
Aihetta käsitellään ympäristöopissa (mahdollisesti maatilavierailu), kuvataiteessa (esim. työ eri suunnista, yksityiskohdat), äidinkielessä (esitelmä tai draama), liikunnassa (eläinleikit) ja musiikissa (eläinlaulut)
Jakson tavoitteena käsityössä oman työn suunnittelu omien havaintojen ja taitojen mukaisesti, käsityön käsitteiden oppiminen, erilaisten liitosten valmistaminen, virtapiirin ymmärtäminen ja valmistaminen, oman kaavan piirtäminen, koneompelun kertaainen, neulomisen kokeileminen ja luonnonmateriaalit  
S1 IDEOINTI: muotoilutehtävä sanomalehdellä ja maalarinteipillä aiheena "hittilelu tai peli"
S3 KOKEILU "circuit training", jossa kokeillaan erilaisia liitoksia (naula-, tappi-, ruuvi- ja saranaliitos), koneompelu, neulonta, neulahuovutus, kirjonta
S2 SUUNNITTELU: kuvataiteessa eläinaihetta piirtäen tai kubistinen eläin grafiikan keinoin, suunnitellaan oma työ joka pohjautuu kuvistyöhön. Työn tulee olla oman tasoinen ja siinä tulee käyttää sekä tn- että ts-tekniikoita ja materiaaleja.
S4 TEKEMINEN: Valmistetaan oma työ opettajan ohjauksella omaan suunnitelman ja työohjeen avulla.
S5 SOVELTAMINEN: Kerrataan termit esimerkiksi pelin avulla. Lelun toimivuus testataan ryhmissä toisten leluja kokeillen ja arvioiden.
S6 DOKUMENTOINTI JA ARVIOINTI: Jakso dokumentoidaan kuvaamalla oma työ kännykällä/kameralla ja prosessi arvioidaan itse- ja vertaisarvioinnilla.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti